The Bridge Chinese School

Welcome
  • 首页
  • Internet View
  • menu1
  • menu2
Forum

A kinesisk kvinde i Danmark

2010-03-29 16:44:17 作者:Han Shu Xian 来源: 浏览次数:0 网友评论 0 条

Jeg hedder Emily,jeg kommer fra Kina,Jeg er 30 åR.
One of our Chinese teacher Emily who married a Denmark man,she is very happy to share some new life story with our colleagues and readers with Denish .

.Jeg hedder Emily,jeg kommer fra Kina,Jeg er 30 åR.
Jeg er gift med frereas mand,han er 37 år,vi bor i Jylland i Danmark. vi har fået et hus i Tee,vi er lige flyttet ind.

Hus er ny. jeg synes,den er lidt dyr,men den er lys og hyggelig,fordi jer bor med min mand ,og jeg nyder mit ny hus.

Nu har jeg også fået nye venner,og nu skal jeg holde indflytterfest. min venner hedder Mary og Lisa. jeg vil præsentere dem næste gang.

Jeg bor en lille by i Jylland,det er kun 2 supermarketS og en electri shop og en bog shop.hvad freday køber vi ind til ringkøbin.

Iday er det Onsday,min venner vil besøger os i min ny hus.jeg går i byen for at købe ind.jeg køber ind i super, jeg køber 7 pakker kyllingebryst og gulerødder og kartofler og peberfrugter. jeg vil lave min yemland peberfrugter kyllingebryst
maden kinsisit hedder xin jiang da pan ji. min mand er en dygtig kok, han vil laver kartofler med krydderier og grøntsager,vi elsker mad med krydderier.

kl.19.kommer gæster ,de har indflyttergaver med.det er ting til min nye leilighed,ny dug og et par flotte lysestager.
vi spiser og driger æbler juice og citroner vand.

sidste,gæsterne omfavnelse  os og siger til lykke.
Nu åbner jeg vinduet,det bliver tåget,og alt bliver gråt,det blæser også,og så begynder det at regne.jeg har bor i Danmark 7 måned,jeg har nyder dk summer og lang lang vinter. nu håber jeg forår kom snart....